Loading...

Onze missie!

Liberation 040 heeft als doelstelling het organiseren van een gratis, jaarlijks cultureel bevrijdingsfestival om de kennis en bewustwording ten aanzien van de bevrijding van Eindhoven en de Tweede Wereldoorlog te creëren bij jongeren en young-professionals. Om dit te bereiken heeft de stichting de volgende speerpunten:

  • Bewustwording over vrijheid creëren onder jongeren in Eindhoven door middel van een interactief, cultureel en muzikaal festival.
  • Het visualiseren en herdenken van de geschiedenis van Eindhoven tijdens de Tweede Wereldoorlog om zo het cultureel erfgoed te behouden.

Organisatie 2023

Felipe Bol
Felipe Bol
Voorzitter
06 81866755
Maarten Regtien
Maarten Regtien
Secretaris
06 33051286
Jop Koonings
Jop Koonings
Penningmeester
06 57024475
Guus van der Wolf
Guus van der Wolf
Vice-Voorzitter
06 43696673
Lars Winia
Lars Winia
Acquisitie
06 51137714
Adnan Woldendorp
Adnan Woldendorp
Promotie & Design
06 57012150
Guido Rompelberg
Guido Rompelberg
Terreinmanager
06 23690554
Kim Keereweer
Kim Keereweer
Stagemanager
06 23600809

Duurzaamheid

De Go Green Office, verbonden aan de TU Eindhoven, beoordeelt evenementen op hun duurzaamheid. Wij zijn trots om te kunnen zeggen dat het Liberation 040 is gelukt om het Go Green Office duurzaamheidscertificaat te bemachtigen. Dit laat zien dat wij ons inzetten voor een duurzamer evenement op veel verschillende vlakken. Uiteraard blijven wij ons inzetten om steeds duurzamer te worden met elke nieuwe editie van Liberation 040. Lees hieronder wat we doen!

Tijdens het evenement wordt gebruik gemaakt van herbruikbare cups, zo zorgen we voor minder afval!

De energie die we op Liberation 040 nodig hebben wordt geleverd door een combinatie van een aggregaat die draait op biodiesel en netstroom. Om dit in de aankomende jaren te verbeteren werken wij met een slim stroomplan.

Het aantal verwachte bezoekers wordt gecommuniceerd aan onze foodtrucks om verspilling te voorkomen. Ook wordt er voor gezorgd dat er vegetarische en gezonde etenswaren beschikbaar zijn.

Om het evenement te promoten worden zo veel mogelijk digitale en mondelinge opties gebruikt. Op deze manieren kunnen wij ons publiek bereiken, zonder veel afval te produceren als gevolg van flyers of grote hoeveelheden posters.

Wij investeren in duurzame banners, evenals vele andere decoratieve materialen die we meerdere jaren kunnen gebruiken. Om dit mogelijk te maken wordt hiermee al in het design zo veel mogelijk rekening mee gehouden door bijvoorbeeld geen datum te benoemen op een banner.

Na afloop van het evenement zal er een feedback rapport worden geschreven waarin alles met betrekking tot duurzaamheid wordt geëvalueerd. Zo gaan we ook duurzaam om met de opgedane kennis, zodat de volgende editie van Liberation 040 nog duurzamer kan worden.